دندان ها از اصلی ترین عوامل موثر بر داشتن چهره ای جذاب هستند و بروز آسیب دیدگی در آن ها بدلیل تحت الشعاع قراردادن زیبایی افراد اعتماد به نفس را از آن ها سلب می کند. کامپوزیت و لمینت دندان از مهم ترین راه هایی هستند که کمک می کنند دندان های شما ظاهر بی عیب خود را بازیابی کنند. اما مسئله بسیار مهمی که در این دوره زمانی برای خدمات دندانپزشکی مورد توجه افراد قرار دارد بحث قیمت این خدمات می باشد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم درباره قیمت هر واحد لمینت سرامیکی برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان

برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان در سال 1402 به شرح زیرند:

  • نوع لمینت : لمینت مرسوم لابراتواری یا تجاری و …. مهم ترین انواع این ساختارهستند. لمینت های تجاری توسط برند های خاصی و با فناوری های خاصی تولید می شوند. لمینت های لابراتواری دارای ضخامت زیادی می باشند.
  • تخصص دندانپزشک : بدیهی است که هرچه سابقه دندانپزشک بیشتر باشد می تواند انتظار دستمزد بیشتری داشته باشد.
  • تعداد دندان : واضح است که قصد لمینت کردن تعداد دندان بیشتری را داشته باشید هزینه پرداختی شما بیشتر خواهد شد.
  • هزینه لابراتوار : لابراتور تولید محصولات مربوط به خدمات دندانپزشکی قیمت های خودش را برای این محصولات تعیین میکند.
  • محل درمان : شهر به شهر و مکان به مکان ممکن است قیمت لمینت کردن دندان متفاوت باشد.

جنس لمینت های مختلف : بسیار از روکش های دندان از جنس زیرکونیوم می باشد. روکش های ای مکس که از لیتیوم سیلیکات تشکیل ساخته می شود. نکته دارای اهمیت اینجاست که جنس لمنیت اهمیت قابل توجهی در تعیین قیمت روکش های دندان دارد.

نوشته دیگر :   راهنمای جامع انتخاب بهترین لوازم خانه

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک و نوع لمینت دندان

مقایسه قیمت انواع لمینت

کمی قبل تر اشاره کردیم که لمینت دارای انواع لابراتواری و مرسوم می باشد. لمینت های مرسوم دارای قیمت نسبتا مناسبی هستند. این درحالی است که لمینت های بدون تراش قیمت نسبتا زیادی دارند. حال اگر لمینت قرار باشد به صورت فوری تولید شود از لمینت های بدون تراش نزی گران تر خواهد بود و می توان از آن به عنوان پرهزینه ترین پوشش دندانی یاد کرد.